Ateliér U mne

Ateliér U mne

neděle 20. srpna 2017

Chlebík v "brutvaně",letní klobouk a pečený čaj.

Vítám Vás moji milí,
kytky hadráčky, to je moje.Koupila jsem si jednoduchý levný klobouk a měl mašli,která hrála všemi barvami.No,děs a hrůza.
Klobouk,který jsem měla u moře minulý rok ,vzal roha..prostě není..
Vylepšila jsem si klobouk kytičkami a dřevěnými perličkami.



Máme aronii,která je výborná na likér,nebo jako pečený čaj.
Je plná vitamínů a hlavně je dobrá na cévy-obsahuje askorutin.
Většinu úrody si odvezl kamarád,něco jsem nechala kosům a 
 něco málo jsem zavařila.V zimě bude pečený čaj výborný. 
Obrané kuličky aronie jsem umyla,nasypala do hrnce a v trošce vody povařila.Přidala cukr a rozmixovala tyčovým mixérem.Přidala rozmixovaný hřebíček ,cejlonskou skořici a hlavně klasický český RUM.  Zavařila na 80st asi 20 minut.


Taky mi letos vykvetl kaktus.Kvete jen jeden den.
Hlídala jsem ho a vyfotila.




Tady je ten chleba.Pokus.
Vymazala jsem pekáčky sádlem a vysypala polohrubou moukou.
Je to kváskový chleba.
Kvásek jsem rozmíchala včera dopoledne.Po vykynutí kvásku,jsme umíchala chleba,ale ne moc poctivě,jen aby se těsto spojilo.Těsto kynulo do dnešního dopoledne.Pak jsem si ho chvilku zpracovala na vále s hladkou moukou a uválela šišky do pekáčků.Udrží tvar a jsou dva menší.Zase nechala vykynout,ale urychlila jsem kynutí v mírně nahřáté troubě.Teď mám těsto v troubě,tak uvidím,co mi vyjde..
Dodám výsledek..:-D


Nůžkami jsem těsto nastřihla.


Těsto je v plechové formě,tak se může nechat v troubě zapařit.
Mám menší plech,který na pečení nepoužívám a ten slouží na zapařování chleba.Při předehřátí trouby (250st) je plech už v troubě.Do horké trouby dám pekáčky a na plech naliji hrnek vody.Zasyčí na mne a už se peče.
Po 20min už peču na 200st  asi dalších 30min, až je chleba jak má být.
(Vyklopila jsem chleba asi v polovině pečení a dopekla bez pekáčků.A postříkala jsem ho vodou..)
Upečený chleba musí zvonit !!

Prozatím se mějte príma a za dvě hodinky jsem tady opět s upečeným a vychlazeným chlebem...snad..

Daška

A je to tady...!!!!
Až vychladne,zakrojím !!!
Voní !!!!hmmm...
Po vytažení z trouby ho hned ještě stříkla vodou !





Hezký den přeji
Daška








3 komentáře:

vyzobaná slunečnice řekl(a)...

Daško, ten klobouk se ti moc povedl. A ten chleba voní až sem :-)

Unknown řekl(a)...

Klobou,chleba,smekám dvě dokonalé věci za den nedám .-):-)) Krásné dny M.

Stáňa řekl(a)...

Kváskový chleba - hned bych si dala... Vypadá moc dobře.